מה חדש ב-Apple Watch וב-watchOS 8
Ariel
מה חדש ב-Apple Watch וב-watchOS 8

הצג הגדול והמתקדם ביותר, ה-Apple Watch העמיד ביותר וטעינה מהירה (Apple Watch Series 7) ב-Apple Watch החדש יש שטח מסך גדול יותר עם שוליים צרים יותר ואפקט עידוש כבידתי בקצוות המסך (refractive edge effect). עם כבל ה-USB-C הכלול, Apple Watch Series 7 נטען מהר יותר מכל דגם קודם של Apple Watch. ראה/י טעינת ה‑Apple Watch.
הערה: טעינה מהירה אינה זמינה בכל האזורים.

סיור בעיצובי שעון חדשים מרעננים את המראה בעיצובי שעון חדשים של Apple Watch‏, וביניהם ״שעון עולמי״, שבו אפשר לראות את השעה ברחבי העולם, ו״פורטרטים״ שממקם את הדיוקנאות האהובים עליך במרכז המסך, עיצוב השעון ״אורות האחדות״ בהשראת Afrofuturism וב-Apple Watch Series 7 ניתן ליהנות גם מהעיצובים ״קווי מתאר״ ו״מודולרי מקסימלי״. ראה/י עיצובי Apple Watch והמאפיינים שלהם.

עיצוב השעון ״שעון עולמי״.

עריכה תוך כדי תנועה כדי לתקן שגיאות במלל, אפשר להשתמש ב‑Digital Crown‏ כדי לגלול למקום המדויק שברצונך לערוך. ראה/י כתיבת הודעת טקסט.


מסך הזנת מלל עם סמן בין שתי אותיות באות שאויתה באופן שגוי. כפתור backspace נמצא משמאל למלל. הכפתורים ״אמוג׳י״ ו״הכתבה״ נמצאים בתחתית.

״כתב יד״ ו״הכתבה״ במסך אחד ביישומי ״דואר״ ו״הודעות״ קל מתמיד להעביר את המסר באמצעות מעבר חלק בין ״כתב יד״ להכתבה ובחזרה. ראה/י כתיבת הודעה .


מסך הזנת מלל עם מלל ואמוג׳י בסמוך לחלק העליון, והכפתורים ״אמוג׳י״, ״כתב יד״ ו״הכתבה״ בתחתית.

מקלדות QWERTY ו-QuickPath (אנגלית ארה"ב וסינית מופשטת בלבד) הזנת מלל במקלדת QWERTY מלאה. פשוט יש להקיש על כל תו או להשתמש ב-QuickPath כדי להחליק בין אותיות מבלי להרים את האצבע. ראה/י כתיבת הודעה.

מסך הזנת המלל מציג מקלדת QWERTY. מלל מסוים מופיע בחלק העליון, עם כפתור ״מחק״ לימינו. הכפתורים ״אמוג׳י״ ו״הכתבה״ נמצאים בתחתית.

נהנים מרגע של מודעות קשובה המאפיין החדש ״להרהר״ ביישום ״מודעות קשובה״ מסייע לך לבסס תרגול מדיטציה באמצעות התמקדות בערכת נושא קצרה ומעוררת מחשבה. מינוי ל-Apple Fitness+‎ מאפשר לך להאזין למדיטציות מודרכות ב-Apple Watch. מומלץ לעיין במאמר התחלת תרגול נשימה
או הרהורים ובמאמר האזנה למדיטציות מודרכות.




היישום ״מודעות קשובה״ מציג מחשבה שבאפשרותך להרהר בה – ״חשוב/י על משהו כיפי שעשית. זכור/י למה אהבת אותו.״ הכפתור ״התחלה״ מופיע למטה.



מתנסים באימונים חדשים מחזקים את הליבה באימון פילאטיס החדש ומשקיטים את המחשבות ומפחיתים את המתח באמצעות טאי צ׳י. ראה/י התאמן/י עם ה‑Apple Watch.



מסך ״אימון״ עם האימון ״טאי צ׳י״ מודגש.

הצגת קצב הנשימות בזמן שינה ה‑Apple Watch יודע לעקוב אחרי קצב הנשימות כשישנים. מידע על קצב הנשימות בשינה יכול לתת לך תובנות עמוקות יותר לגבי מצב הבריאות הכללי שלך. ראה/י מעקב אחר קצב הנשימה בשינה.אחסון מפתחות ב-Apple Watch ניתן לאחסן את המפתחות לבית, למקום העבודה ולחדר המלון ביישום Wallet בשעון. ראה/י אפשר לגשת לקבל גישה למכונית, לבית, או חדר המלון באמצעות מפתחות ב-Wallet ב-Apple Watch.אחסון כרטיס החיסונים והצגתו (‏watchOS 8.1) לאחר הוספת רשומה של חיסון ליישום ״בריאות״ ב-iPhone, אפשר להוסיף אותה ליישום Wallet. לחיצה כפולה על כפתור הצד ב-Apple Watch תאפשר את הצגת הכרטיס כשנדרש ממך להציג הוכחת חיסון. מומלץ לעיין במאמר שימוש בכרטיסי חיסון ב-Wallet.
תעודה מזהה ב-Wallet (iOS 15.4 ו-watchOS 8.4) במדינות שמשתתפות, אפשר להוסיף באופן מאובטח את רישיון הנהיגה או את התעודה המזהה ליישום Wallet, ואחר כך להשתמש ב-iPhone או ב-Apple Watch כדי להציג את הרישיון או התעודה המזהה בנקודות בדיקה בטחוניות נבחרות של ה-TSA. ראה/י אפשר להשתמש ברישיון הנהיגה או בתעודה מזהה ב-Wallet ב-iPhone וב-Apple Watch (בארה״ב בלבד)..
שליטה טובה יותר בבית היישום ״הבית שלי״ עוצב מחדש ב-watchOS 8‏ כדי להקל, יותר מתמיד, על השליטה במכשירים החכמים בבית באמצעות הדגשת האביזרים שבהם יש סבירות גבוהה שייעשה שימוש בהתבסס על השעה ביום. מומלץ לעיין בפרקשליטה בבית.
איתור מכשירים ופריטים אבודים נוסף לאיתור חברים, עכשיו אפשר לאתר מכשירי Apple ו‑AirTags אבודים באמצעות היישומים החדשים ״מציאת מכשירים״ ו״איתור פריטים״ ב-Apple Watch‏. מומלץ לעיין בפרק ״מציאת מכשירים אבודים״.



היישום ״מציאת מכשירים״ כשהוא מציג שני מכשירים – Apple Watch ו-AirPods.


מגלים מחדש אנשים, מקומות ואירועים משמעותיים רגעי שיא מ״זיכרונות״ ומ״תמונות מובילות״ ביישום ״תמונות״ מסתנכרנות כעת אוטומטית לשעון, ומגישים לך מטעמים חדשים מדי יום ביומו. ראה/י הצגת תמונות וזיכרונות ב‑Apple Watch.שומרים על ריכוז מצב ״ריכוז״ עוזר לך להתמקד כשצריך להתרכז, ומאפשר קבלה רק של העדכונים הרצויים. ניתן לבחור מתוך ההצעות למצבי ״ריכוז״ מוגדרים מראש כמו עבודה או אימון, או לסנכרן מצב ״ריכוז״ מותאם אישית שיצרת ב‑iPhone‏, ב‑iPad‏ או ב‑Mac‏. ראה/י שימוש במצב ריכוז ב‑Apple Watch.


רשימת ה״ריכוז״ מציגה את ״נא לא להפריע״, ״אישי״, ״עבודה״ ו״שינה״. ריכוז ה״עבודה״ פעיל.

ניווט בשעות באמצעות AssistiveTouch אנשים בעלי שונות בגפיים יכולים להשתמש ב‑Apple Watch ובחיישני התנועה המובנים בו כדי לענות לשיחות, לשלוט במצביע על המסך, ואפילו לפתוח תפריט של פעולות – וכל זאת באמצעות מחוות יד. ראה/י שימוש ב-AssistiveTouch ב‑Apple Watch



מסך AssistiveTouch שבו ניתן לנסות מחווה. מחוות ״כיווץ״ מופיעה עם איור של יד מכווצת.


יצירת קשר ניתן להשתמש ביישום החדש ״אנשי קשר״ כדי להוסיף או לערוך אנשי קשר במהירות ב-Apple Watch עצמו או לעיין בהם. מומלץ לעיין בפרק הוספה ושימוש בפרטי אנשי קשר.


היישום ״אנשי קשר״ עם איש קשר. שמו של איש הקשר מופיע קרוב לפינה הימנית העליונה של התמונה שלו בפינה השמאלית העליונה. הכפתורים ״טלפון״ ו״הודעות״ מופיעים למטה.


יצירת מספר ספירות לאחור כשמבשלים ארוחה עם מנות רבות, התזמון הוא הכל. ביישום ״ספירות לאחור״, אפשר להפעיל מספר ספירות לאחור כשמתחילים לבשל ולהשתמש ב-Siri כדי לתת לכל אחת
מהן תווית. ראה/י יצירת מספר ספירות לאחור.

שתי ספירות לאחור ביישום ״ספירות לאחור״. בכל ספירה לאחור נכתב הזמן שנשאר מתחת לשם הספירה לאחור וכפתור השהייה משמאל. הכפתור ״אחרונים״ נמצא בתחתית המסך.

לבקש מוזיקה באמצעות הקול בלבד (ב-watchOS 8.3) ‏Apple Music Voice היא אפשרות מינוי חדשה המאפשרת לך לקבל גישה לקטלוג, לפלייליסטים, למיקסים האישיים ולתוכן נוסף של Apple Music באמצעות Siri. ראה/י ניגון מוזיקה ב‑Apple Watch.בדיקת עוצמת הקול כשמקשיבים למדיה, watchOS 8‏ מאפשר לך לראות את רמת עוצמת הקול באוזניות בזמן אמת ב״מרכז הבקרה״ .
ראה/י ניטור עוצמת השמע באוזניות.

המסך ״עוצמת השמע באוזניות״ עם בקרת עוצמת קול בחלק העליון ומדד מתחתיה שבו מוצגת עוצמת הקול הנוכחית באוזניות. רמת עוצמת הקול היא ‎65 dB ומסומנת כ״תקינה״.


לא כל המאפיינים זמינים בכל האזורים ובכל הדגמים.